lördag 15 mars 2014

Livet efter dig

Titel: Livet efter dig
Författare: Jojo Moyes
Förlag/utgivningsår: Printz Publishing, 2012
Antal sidor: 398

Lou bor hemma med sina föräldrar och har jobbat på samma kafé i nästan sju år. När kaféet plötsligt stänger måste hon försöka hitta ett nytt jobb. Hon har inga ambitioner och vet inte vad hon vill jobba med. Tillslut tar hon jobbet som personlig assistent/sällskapsdam åt Will som är förlamad från halsen och ner. Deras relation börjar stapplande och Lou vet inte hur hon ska hantera den väldigt buttre och oförskämde Will. Will i sin tur har bestämt att hans liv är utan glädje och inte värt att leva. Lou tar upp kampen för att få honom att inse att livet trots allt är fullt av möjligheter. 

Vilken fantastisk bok! Jag har hört mycket positivt om den, men jag blev ändå överraskad att jag fastnade så i berättelsen. Det är en sådan bok som man totalt kan förlora sig i! Relationen mellan Will och Lou är så genuint vacker och det är spännande att se hur de båda förändrar varandra. Lous familj är dessutom härlig och beskriven på ett så humoristiskt vis. Jag både skrattade och grät floder. Skulle rekommendera denna bok med hela mitt hjärta!
Betyg: 5 av 5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar