torsdag 21 juni 2012

Fika och sjukdom!

Har spenderat förmiddagen med att shoppa kläder inför midsommar imorgon :) Spenderade löjligt mycket pengar, men kände att om man äntligen lyckas hitta lite fina saker så får man passa på... Fick dessutom skattepengar igår så nu är bankkontot inte lika ledset som det brukar vara ;) Passade på att fika med en kompis som också är en arbetskamrat. Det är nog det sämsta med att gå på semester, man får inte träffa sina goa kollegor lika mycket!

Började må ganska dassigt igår, typiskt för första semesterdagen! :( Jag har nämligen en kronisk sjukdom som heter MS. Sjukdomen yttrar sig olika hos olika personer, den skapar inflammationer på olika ställen i centrala nervsystemet. Var inflammationerna sätter sig styr också vilka symtom man får. Jag har i alla fall haft mycket problem med yrsel och en del domningar i händer och fötter. Just nu känns det i hela kroppen att det är något som är galet. Känner mig trött, hängig och domnig i allmänhet. Har också typisk "huvudvärk" som jag vet är relaterat till sjukdomen... Ibland blir jag så trött att det just är jag som måste kämpa på med detta. Vissa dagar är tunga helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar