söndag 19 april 2015

Outtalat

Titel: Outtalat (Ljudbok)
Författare: Sarah Rees Brennan
Förlag/utgivningsår: Tundell Salmson Audio, 2015
Antal timmar: 10 timmar, 48 minuter

Kami Glass har alltid kunnat prata med en pojke i huvudet. Hon har alltid tänkt att han inte finns på riktigt, ungefär som en låtsaskompis. Detta har dock gjort henne lite udda i den lilla by där hon bor. Kami driver skoltidningen och när det börjar hända mystiska saker vill hon gärna ta reda på mer. Familjen Lynbyrn har återvänt till byn efter tio års frånvaro och folk viskar om att hemska saker händer kring familjen. Kami upptäcker snart att både byn och familjen Lynbyrn ruvar på hemligheter som legat begravda och nu börjar komma upp till ytan. 

Jag känner mig lite kluven till den här boken måste jag säga. Första halvan var jättemysig, jag älskar speciellt den udda humor som finns i Kamis familj. Varje replik som pappan i familjen har är som ett litet guldkorn! Men ungefär halvvägs så blir det väldigt invecklat och historien tar vändningar som känns lite trista. Detta är första delen i en serie, men jag är faktiskt osäker på om jag vill fortsätta läsa.
Betyg: 2 av 5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar