lördag 14 juli 2012

Lazy days

Den här bilden passar bara så himla bra in på mig just nu :P Såhär mitt i semestern är mitt största problem vad man ska äta till lunch och vem som ska orka ladda diskmaskinen. :) Det är härligt att vara ledig, men jag börjar fundera och se fram emot höstterminens början lite grann måste jag erkänna. Det är skönt att ha något att se fram emot och veta att all den här lediga tiden inte kommer att vara för evigt direkt. Men än är jag inte trött på ledighet! :) Igår var det exakt en månad kvar tills jag börjar jobba igen och det känns ju ganska lagom.

Pumba växer verkligen så det knakar! Nu är han fyra månader gammal och väger 13 kilo. Han har alltså gått upp tre kilo på bara ett par veckor... Helt otroligt :P Det är inte lätt att fånga honom på kort, men jag ska försöka få till ett bra som jag kan lägga ut här snart igen :)

Fick två av Michael J Fox böcker i födelsedagspresent för ett par veckor sedan och börjat läsa den första "Lucky Man". Boken handlar om hans liv fram till 2002, fyra år efter han avslöjade sin Parkinson sjukdom. Han skriver mycket om sin sjukdom som något som förändrade hans liv drastiskt och faktiskt positivt. Jag tycker det är otroligt inspirerande att läsa om honom och allt han gått igenom. Jag kan liksom känna en stark anknytning till honom eftersom vi har liknande sjukdomar. Båda neurologiska, obotliga och progressiva. Det ger mig massor med hopp att se att han kan förhålla sig så positiv till allt som hänt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar