lördag 24 maj 2014

Den man älskar

Titel: Den man älskar
Författare: Mari Jungstedt
Förlag/utgivningsår: Albert Bonniers förlag, 2014
Antal sidor: Ljudbok

Detta är tolfte delen i serien om poliskommissarie Knutas och hans kollega Karin som utreder fall på Gotland. I denna boken har det inträffat ett mord på en väldigt anrik gammal gård som ska säljas. Den mördade är ingen annan än mäklaren som förberedde försäljningen. Man förstår att familjen som ska sälja gården är djupt oense och har många hemligheter som snart kommer upp till ytan. 

Det finns inget som jag tycker är så tråkigt som när jag listat ut hur deckarmysteriet kommer sluta redan i början av boken. Stora delar av familjens hemligheter hade jag redan kopplat ihop och därför blev resten av boken bara en enda lång förutsägbar historia. Jag tycker att boken duger som ljudbok att lyssna på ibland, men jag tror inte jag hade orkat ta mig igenom hela på det gamla hederliga sättet. 
Betyg: 1,5 av 5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar