söndag 29 mars 2015

Fangirl

Titel: Fangirl
Författare: Rainbow Rowell
Förlag/utgivningsår: Berghs Förlag AB, 2014
Antal sidor: 427

Cath och hennes tvillingsyster Wren ska börja på college. Wren har gjort det mycket tydligt att hon inte vill dela rum med Cath eftersom hon vill träffa nya människor. Cath vill absolut inte träffa några nya människor och vill helst låsa in sig i rummet i studentkorridoren. Hennes nya rumskompis verkar lite butter, men är inte i deras rum så ofta i alla fall. Cath är ett stort Simon Snow-fan och hon skriver fanfiction på nätet med tusentals läsare. Det visar sig att college-studier tar mer tid än vad hon tänkt sig och hon kommer efter i sitt skrivande. Samtidigt hänger rumskompisens kille Levi i deras rum allt mer ofta. Wren festar i princip jämt och är inte intresserad av att prata med systern och Cath blir den som får oroa sig både för pappan där hemma och sin tvillingsyster. 

Vilken bok! Behöver man säga mer? :) Jag absolut älskade varje sida! Jag blev faktiskt så fast i boken att jag läste 270 sidor i sträck... Det var extremt länge sen något sådant hände kan jag säga. Jag känner så igen mig själv i Cath. Inåtvänd, lite nojjig, oroar sig för mycket och stannar hellre hemma än går på fest. Karaktären Levi är ju också helt underbar, så sprudlande och full av liv. Det enda som var negativt är att det inte finns någon uppföljare så att jag kan fortsätta läsa. :)
Betyg: 5 av 5 (med extra guldstjärna och pluspoäng!)


3 kommentarer:

  1. Åh vad glad jag blir över att du också älskade den här. Den är ju så fantastiskt underbar!!! Kommer ju iaf en bok om Simon Snow i höst :) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det sant? :) Den får man ju läsa! Jag hade dock hellre läst mer om Cath ;)

      Radera
  2. Du har säkert sett att vi har skrivit om den på Kulturkollo i veckan, den är riktigt bra!

    SvaraRadera