måndag 28 juli 2014

Fågelbarn

Titel: Fågelbarn
Författare: Christin Ljungqvist
Förlag/utgivningsår: Gilla böcker, 2013
Antal sidor: 284

Hanna har alltid haft en väldigt speciell gåva. Hon kan se spöken och hon kan med hjälp av brännande händer hitta saker som berättar historier för henne. Hennes mamma och pappa har ända sedan hon var mycket liten förbjudit henne att prata om spöken. De har förklarat att spöken inte finns och mamman har till och med kallat hennes påhitt för ogudaktiga. Hanna hade två äldre bröder, Samuel och Jens. Nu är de båda borta och Hanna skyller på Jens. Hon känner ett starkt hat mot Jens. Men kanske har även hon skuld i det som hände?

När jag läste Christin Ljungqvist debutroman Kaninhjärta så kände jag direkt att detta verkligen var något för mig. I denna boken får vi följa Hanna som var en av bikaraktärerna i Kaninhjärta. Precis som i förra boken så är denna otroligt spännande! Författaren lyckas bygga upp denna spänning genom att dels skriva om det förflutna och dels om nutiden. Detta är en bok som jag hade svårt att lägga ifrån mig, en sån där man tänker "bara ett kapitel till". Till min stora glädje såg jag att ytterligare en bok om Hanna kommer att komma redan i slutet av augusti!
Betyg: 5 av 5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar