onsdag 23 juli 2014

Liksom helt magiskt

Titel: Liksom helt magiskt
Författare: Mårten Melin
Förlag/utgivningsår: Rabén & Sjögren, 2014
Antal sidor: 149

Jag är alltid på jakt efter en bra novellsamling, både för vuxna och ungdomar! Denna lilla bok fick jag tips av Therése att läsa och det är jag verkligen glad att jag gjorde. Här har Mårten Melin samlat 12 magiska berättelser för lite yngre ungdomar. Varje novell har något övernaturligt inslag, jag gillar också skarpt att han har valt olika övernaturligheter till varje historia! Boken är lättläst men ändå med ett fint språk. Om jag ska säga något jag hade önskat annorlunda kanske det hade varit att inte alla noveller hade varit så lätta att gissa sig till vad det handlar om för övernaturlighet. Jag är nämligen en sådan som älskar när författare knyter ihop hela historien först på slutet. Ni vet, ett aha-ögonblick!
Betyg: 4 av 5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar