lördag 29 mars 2014

Bokbloggsjerka 28-31 mars

Veckans fråga lyder:

Det verkar bli allt mer populärt att pryda kroppen med citat från litteraturens värld. Är det här något som du skulle kunna tänka dig att göra? Vad skulle det i så fall bli, och inte minst, var på kroppen skulle du placera konstverket?
Jag har många gånger funderat på att tatuera mig, men det som gjort att jag avstått är hela grejen med att det verkar göra så jädrans ont! :P Jag måste genomgå mycket smärtsamma nålar och tester i och med min sjukdom och då är det viktigt för mig att inte genomgå onödiga saker som gör ont helt enkelt. Jag har i och för sig en piercing, men den kände jag var väl värd det! Om man bortser från smärtan så skulle jag lätt skaffa en tatuering med ett bokcitat. Jag menar, jag älskar ju böcker och ord. Varför inte? Det svåra är ju däremot att välja citatet... Det måste bli precis rätt, så jag gissar att urvalsprocessen skulle bli mycket lång. Vilket i och för sig är bra eftersom det ska sitta på din kropp resten av livet. Efter att min pappa dog funderade jag länge på orden "Du fattas mig". Min tatuering skulle nog sannolikt hamna på vaden. Perfekta stället tycker jag, man kan visa den om man vill på somrarna men man kan också välja att ha långbyxor. Jag tycker det kan bli så ruggigt snyggt med citat-tatueringar, men det kan också bli så himla fel. Därför ska man verkligen tänka efter noga innan!

6 kommentarer:

  1. Det citatet från The perks är verkligen fint :)

    SvaraRadera
  2. En tatuering är inget för mig, möjligtvis en sådan där fusk som går bort efter ett tag :)

    SvaraRadera
  3. Jag lider av alldeles för mycket beslutsångest för att kunna tatuera mig tror jag. Men skulle jag göra det skulle det nog snarare bli en bild på en uggla, ingen text =)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker citat är svåra (har bara ett). Men det gör inte så ont att tatuera sig. Undvik platser med tunn hud (insidan av arm eller överarm) eller som är beniga (armbågar, ryggraden, revben) så är det inga problem.

    SvaraRadera
  5. Vaden är faktiskt ett ypperligt ställe för en tatuering som man kan visa om man vill men ändå dölja om man känner för det. Dock vill jag ändå inte ha någon tatuering... :)

    SvaraRadera
  6. Jag har fem tatueringar och fler planerade, men det är just smärtan (och priset) som gör att jag inte gör dem alla på en gång. Ingen text dock, tänk om tatueraren stavade fel...

    SvaraRadera