torsdag 21 november 2013

Ny bokbeställning!

Jag är mitt uppe i läsandet av Nyckeln! Det var väldigt länge sedan jag läste en så tjock bok måste jag säga, det är lite enerverande när man läser så långsamt som jag gör. Men jag har snart kommit halvvägs och det är spännande som bara den! Dessutom tycker jag verkligen om korta kapitel (vilket boken har), på något sätt känns det som jag läser jättefort då. :)

Trots att jag är så inne i läsandet så kunde jag inte låta bli att beställa två nya böcker från Bokus. :P Nelly (som för övrigt skriver en mycket bra och intressant bokblogg) pratade nämligen på sin blogg om böcker med jultema nu när december närmar sig. Det slog mig då att jag aldrig läst en bok med riktigt mysig julstämning lagom till jul. Jag har tänkt göra det många gånger, men aldrig riktigt hittat en passande bok. Nu har jag i alla fall beställt hem Dash och Lilys utmaningsbok som jag har hört mycket gott om. Åh vad jag ser fram emot att få lite extra julstämningsmys! Jag älskar nämligen julen och allt som hör där till. Snart börjar den årliga jakten på nya och mysiga julfilmer. :) När jag ändå beställde en bok så passade jag på att klicka hem första boken i A game of thrones serien, Kampen om järntronen. Jag är som besatt av tv-serien nämligen och nu blev jag så sugen att läsa böckerna när en kompis började läsa serien. Hoppas jag ska ha tid att läsa alla dessa böcker snart! Men som sagt är julen här snart, och med den kommer välbehövlig ledighet och vila. Med andra ord, lästid!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar