lördag 2 november 2013

Nyinköpta böcker!

Gick en sväng på stan och kunde såklart inte låta bli att handla lite böcker hos min lokala bokhandlare! :) Förutom det så förundrades jag över hur mycket julsaker som redan har kommit upp i butikerna. Jag är en person som verkligen älskar julen, men jul redan i början av november känns ändå helt fel.

Vilka böcker köpte jag hem då?! Jo, dels hittade jag Den vita katten i pocketformat. När jag stod där i bokhandeln mindes jag att jag läst om just den här boken i någon bokblogg nu i veckan. Kan inte för mitt liv minnas vilken blogg dock, men jag minns att personen i fråga tyckte mycket om boken. Därför kände jag att jag vill ge den en chans! Den låter ju spännande också naturligtvis. Sen hittade jag en bok som heter Cirkoli av Patrik Stigsson. Läste på baksidan att författaren bor bara några kilometer utanför vår lilla stad och då blev jag intresserad. Boken låter också väldigt originell och full av fantasi! En sån där bok som man verkligen kan leva sig in i. Ska bli väldigt kul att läsa dessa två i alla fall, även om det nog kommer dröja ett tag innan jag kan börja på dem. Först ska jag ju läsa Analfabeten som kunde räkna som jag fick av min fina sambo på årsdagen av min MS-diagnos. Det kanske är lite underligt att "fira" årsdagen när man fick MS, men det jag firar är snarare att jag mår såpass bra som jag gör. :) Det är dessutom en dag när jag minns lite extra att livet är så härligt att leva och att jag borde ta vara på varje dag lite mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar