lördag 25 januari 2014

Bokbloggsjerka 24-27 januari

Här har vi veckans fråga:

Har du ett konto på Boktipset, Goodreads eller båda? Vilken av dem är bäst och varför?

Ja, jag har ett konto på Goodreads men det är i princip oanvänt. Väldigt bra idé att kunna hålla ordning på vad man läst och få tips på fler roliga böcker! Men jag glömde snabbt bort sidan och känner väl egentligen inget behov av att lista mina böcker på flera sidor samtidigt. Jag menar, jag har ju bloggen! Sidan är ju dessutom på engelska och jag tycker inte egentligen om att läsa på engelska. Många bokbloggare jag följer verkar nästan föredra att läsa på engelska eller inte bry sig om ifall boken är på engelska eller svenska. För mig handlar det om flytet på läsningen. Som jag nämnt innan är jag en ganska långsam läsare. Jag är duktig på engelska, men trots detta så blir ju flytet och lästakten lite långsammare. Inte samma flyt som med svenska böcker helt enkelt. När man dessutom är lärare i svenska får man väl lobba lite för just svenska böcker. ;)




2 kommentarer:

  1. Det finns inte bara engelska böcker på Goodreads. Jag läser bara på svenska och jag använder sidan varje dag :)

    SvaraRadera
  2. Goodreads verkar har en del att erbjuda. Men än har jag inget konto där.

    SvaraRadera