söndag 12 augusti 2012

Böcker och film!

Jag hade en mycket trevlig dag igår med en vän som kom på besök. Vi har inte träffats på hela sommaren, så det fanns mycket att skvallra om! Sambon var så gullig och lagade både mat och god efterrätt till oss medan vi satt i soffan :) Efter hon hade åkt hem så läste jag ut de sista sidorna i Var är Alaska?. Nu är ju det största problemet att jag saknar karaktärerna och önskar jag hade en uppföljningsbok eller liknande att läsa! Letade på bokus efter ytterligare böcker som samma författare skrivit och hittade två; Den andre Will Grayson och Paper towns. Blir nog till att beställa hem dem och hoppas de är lika bra som de två jag redan läst!


Jag har inte bara läst de senaste dagarna, utan även hunnit se en mysig film! Made in Dagenham utspelar sig 1968 i England och skildrar kvinnors kamp för lika lön! Filmen kretsar kring några kvinnor på en Ford-fabrik i Dagenham och hur de startar vad som kommer att bli en landsomfattande strejk i Ford-fabriker för att ge kvinnor samma lön som män. En mysig och sevärd film tycker jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar