tisdag 7 augusti 2012

Stormiga dagar...

Jag har varit lite rastlös idag... Inte riktigt haft ro att sätta mig vid datorn och skriva. Vid sådana tillfällen får man tvinga sig lite grann känner jag ;) När man väl har börjat skriva så flyter det oftast på (som jag brukar säga till mina elever)!!
Dagen har varit regnig och blåsig ute. Mörka moln har svept över himlen och vinden är faktiskt ganska kylig. Kanske är det hösten som är på väg? Hela familjen tog en långpromenad till min brors jobb idag. Halva vägen regnade det, men andra halvan blev faktiskt ganska varm när man pinade på :) Pumba var i alla fall helt slut efter den 3,5 km långa promenaden i många backar. Fast vem försöker jag lura...?! Jag var faktiskt också ganska slut :P Det är i alla fall skönt att jag kommit igång med minst en långpromenad per dag!

Jag har också beställt en ny bok som jag verkligen ser fram emot att läsa! I början av sommaren läste jag ju en ny ungdomsbok av John Green som heter The fault in our stars. Blev otroligt gripen av den måste jag säga! Karaktärerna framför allt var så levande och älskvärda. Den handlar om två tonåringar som träffas på en träff för unga med cancer. De blir jätteförälskade och sen handlar boken om hur de hanterar sina liv och sin nya relation. Nu har jag i alla fall fått tips om ännu en bok av John Green, Looking for Alaska (Var är Alaska? på svenska). Kan knappt bärga mig!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar