måndag 6 augusti 2012

Spruta och städning

Sprutan gick faktiskt ganska bra att ta igår. Satt en stund (kanske en kvart) och tittade tveksamt på den :P Men sen fick sambon trycka på knappen och jag träffade ingen nerv den här gången heller! Jag använder en autoinjektor när jag ska ta min spruta. Hittade en fin liten bild på hur det fungerar!

Man fäster sprutan i injektorn och sedan trycker man på den svarta knappen högst upp. Då skjuts sprutan ner i lårmuskeln, jättepraktiskt! Hade nog inte klarat av att sitta och trycka in nålen själv, den är nämligen väldigt lång. Sen måste man såklart spruta in själva medicinen själv också, det kan svida rätt ordentligt ibland. Det där med att trycka på knappen är i alla fall otroligt jobbigt, det är som en mental spärr precis där. Därför får sambon ofta göra just det momentet åt mig, de första månaderna gjorde jag det dock själv eftersom jag vill veta att jag kan klara mig på egen hand :P Bieffekterna av medicinen har även denna gång varit milda. Jätteskönt.

Förmiddagen har spenderats med att storstäda! Ikväll kommer nämligen en kvinna från ett företag som sysslar med hundrastning hit. Vi vill ju att Pumba ska få en chans att komma ut mitt på dagen även de dagar vi båda är borta 8 timmar! Får se hur det mötet går...



2 kommentarer:

  1. Den ska jag kolla upp. Har hört talas om men aldrig sett. Den hamnar på min på serier jag ska se :) Hur långt har du kommit i OTH? :)

    SvaraRadera
  2. Jag förstår det! Jag kommer ihåg första gången jag såg det avsnittet. Jag var helt i chock!

    SvaraRadera