fredag 24 augusti 2012

Försummat...

...bloggen har jag gjort rejält den här veckan! Förlåt bloggen! Men nu har jag överlevt min första vecka med elever. Men det var på håret ;) Har en rejäl huvudvärk såhär på fredag eftermiddag. Fredagar är såklart min allra mest upptagna dag, går från lektion till lektion utan stopp hela dagen. Hann ta hela 10 minuters lunchrast idag innan jag var tvungen att springa vidare. Pust! Det har varit en händelserik vecka också vill jag lova. Har lärt mig alla barnens namn och vi har hunnit med både seriösa diskussioner och lekar. Det har varit en hel del gnällande bland dem i årskurs sex, de har numera långa dagar och väldigt mycket längre lektioner än de är vana vid. Det är klart det tar tid att vänja sig då!
Denna första veckan har jag mest planerat från lektion till lektion, men jag ser fram emot när jag kan sätta mig ner och göra en ordentlig och genomtänkt planering för terminens undervisning :) Men först, helg!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar